De Dag van de Stadscharter van Muntinlupa wordt gevierd in de stad Muntinlupa, Filipijnen, op 1 maart. Deze dag herdenkt de oprichting van de stad als de 65ste stad van de Filipijnen. Deze speciale vrije dag erkent de rijke geschiedenis van Muntinlupa, die teruggaat tot de Spaanse koloniale tijd. De oorspronkelijke nederzetting werd opgericht in 1601. De naam van de stad komt vermoedelijk van verschillende bronnen, zoals de Tagalog-uitdrukking “munting lupa,” wat “kleine grond” betekent, en het Spaanse woord “monte,” wat “berg” betekent. Muntinlupa, ook wel de “Emerald City” genoemd vanwege de groene ruimtes, werd officieel een stad op 1 maart 1995. De viering omvat lokale festiviteiten en activiteiten, die de culturele erfgoed en gemeenschapsgeest van de stad weerspiegelen. De Dag van de Stadscharter van Muntinlupa werd officieel vastgelegd in de Republic Act No. 9191, die in 2003 werd ondertekend, en is uniek voor de stad; het wordt nergens anders in het land gevierd.
1 maart: Dag van de Stadscharter van Muntinlupa (Filipijnen)
Waarom word je steeds verliefd op hetzelfde type?
Lees het artikel Lovemaps: de verborgen blauwdruk van onze liefde.
Nog niet gevonden wat je zocht? Ik help je graag verder.
