India viert elke 14 december de Nationale Dag van Energiebesparing. Deze dag is in 1991 ingesteld door het Bureau voor Energie-efficiëntie onder het Ministerie van Energie, Steenkool en Duurzame Energiebronnen. Het doel is om het belang van energiebesparing en efficiëntie te benadrukken. Op deze dag worden verschillende activiteiten georganiseerd, zoals conferenties, workshops, debatten en wedstrijden om het publiek bewust te maken van energiebesparing. Het Ministerie van Energie organiseert de Nationale Energiebesparingsprijzen om organisaties te eren die uitblinken in energie-efficiëntie. Het Bureau voor Energie-efficiëntie reikt prijzen uit aan de winnaars van de Nationale Schilderwedstrijd over Energiebesparing, gericht op schoolkinderen. Deze dag benadrukt de inzet van India om energievraagstukken aan te pakken en duurzaam energiegebruik te bevorderen.
14 december: Dag van Energiebesparing
Waarom word je steeds verliefd op hetzelfde type?
Lees het artikel Lovemaps: de verborgen blauwdruk van onze liefde.
Nog niet gevonden wat je zocht? Ik help je graag verder.
