De Dag van de Militaire Geneeskunde wordt in Armenië elk jaar op 17 november gevierd. Dit is de verjaardag van het militaire ziekenhuis van de strijdkrachten van Armenië, opgericht op 17 november 1992. Deze professionele feestdag erkent de belangrijke rol van militaire geneeskunde. Het verhoogt de overlevingskansen tijdens oorlogen en vredesoperaties. Het benadrukt de bijdragen van militaire medische medewerkers, zoals artsen, verpleegkundigen en gevechtsgeneeskundigen. Zij bieden noodhulp, voorkomen en behandelen infectieziekten en doen medisch onderzoek dat is afgestemd op de behoeften van de gelegerde troepen. De opleiding van Armeense militaire geneeskundigen vindt plaats aan de Faculteit Militaire Geneeskunde van de Mkhitar Heratsi Yerevan State Medical University, opgericht in 1994. Afgestudeerden dienen meestal in grensmilitaire eenheden, militaire ziekenhuizen of de Militaire Geneeskundige Dienst. Ook nemen zij deel aan reddingsoperaties in vredestijd. Militaire geneeskundigen zijn beschermd onder het internationaal humanitair recht, wat hun veiligheid in conflictsituaties waarborgt.
Categorieën
17 november: Dag van de Militaire Geneeskunde
Waarom word je steeds verliefd op hetzelfde type?
Lees het artikel Lovemaps: de verborgen blauwdruk van onze liefde.
Nog niet gevonden wat je zocht? Ik help je graag verder.
