De Nationale Dag van de Ouderen wordt in Indonesië elk jaar op 29 mei gevierd. Deze officiële dag is bedoeld om dankbaarheid te tonen aan ouderen voor hun bijdragen aan de ontwikkeling van het land. Ook wordt aandacht besteed aan de uitdagingen waarmee zij te maken hebben, zoals verwaarlozing en beperkte toegang tot gezondheidszorg. De dag is ingesteld door president Suharto in 1996. Het herdenkt de eerste plenaire vergadering van de Onderzoekscommissie voor Voorbereidend Werk voor Onafhankelijkheid, voorgezeten door Dr. Radjiman Wediodiningrat, die toen 66 jaar oud was. Activiteiten op deze dag zijn onder andere wedstrijden, gymnastieklessen, seminars, discussies over het welzijn van ouderen en de verspreiding van hulp pakketten, georganiseerd door lokale overheden in het hele land. Het Indonesische parlement nam in 1998 de Wet op het Welzijn van Ouderen aan. Deze wet definieert ouderen als personen van 60 jaar of ouder en richtte de Nationale Commissie voor Ouderen op om de inspanningen voor hun sociale welzijn te coördineren.
Categorieën
29 mei: Dag van de Ouderen
Waarom word je steeds verliefd op hetzelfde type?
Lees het artikel Lovemaps: de verborgen blauwdruk van onze liefde.
Nog niet gevonden wat je zocht? Ik help je graag verder.
