De Dag van de Maatschappelijk Werkers wordt in Armenië elke 4 november gevierd. Deze dag eert de bijdragen van maatschappelijk werkers in het land. De dag is in 2009 ingesteld en herdenkt de oprichting van het Ministerie van Sociale Zaken in 1918, na de onafhankelijkheid van Armenië van het Russische Rijk. Dit ministerie werd opgericht om dringende sociale problemen aan te pakken, zoals armoede en hoge sterftecijfers. Na de onafhankelijkheid van de Sovjetunie werd het ministerie heropgericht en later omgedoopt tot het Ministerie van Arbeid en Sociale Zaken. Op deze dag zijn er officiële evenementen, waaronder prijsuitreikingen waar uitstekende maatschappelijk werkers worden erkend voor hun inzet en prestaties. Hoewel de Dag van de Maatschappelijk Werkers geen vrije dag is, is het een belangrijke gelegenheid om de essentiële rol van maatschappelijk werkers in het verbeteren van het welzijn van de Armeense burgers te erkennen.
Categorieën
4 november: Dag van de Maatschappelijk Werkers
Waarom word je steeds verliefd op hetzelfde type?
Lees het artikel Lovemaps: de verborgen blauwdruk van onze liefde.
Nog niet gevonden wat je zocht? Ik help je graag verder.
